به وبلاگ سلام عزیز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
دانستنیها و مطالب گوناگون
دانستنی از همه جا
دانستنیهای مذهبی
دانستنیهای علمی
دانستنیهای خانه داری
پلاکهای خودرو در ایران
گوناگون از همه جا
سودان
اطلاعاتی راجع به سودان
جدول پروازهای سودان
پیامک
انواع پیامکهای طنز.ادبی.عاشقانه
دعا-زیارت (متون)
دعا
زیارت
حديث
عکس و تصویر
عکسهای طنز
سرگرمی
العربي
القصص و العبر
هل تعلم؟
متنوع
ENGLISH
story
sweet life
ETC
داستان راستان
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 248626
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

سلام

پرسش و پاسخ

در این بخش برخی پرسشهای احتمالی که در بدو ورود به سودان به ذهن می آید ، آورده شده است. پرسش و پاسخها توسط دوست عزیز آقای مهندس کاراندیش تهیه شده . ایشان یکی از ایرانیان مقیم سودان و از بخش خصوصی است که در کار خود موفق می باشد.

ضمن سپاس از ایشان مطالب با اندکی ویرایش در پست درج گردیده است.

- نقطه نظر مردم و مسئولين نسبت به حضور خارجیها و بخصوص ايرانيان در اين كشور سودان چگونه است؟

در مجموع نقطه نظر مردم و مسئولین و طرز برخورد مردم سودان نسبت به خارجیها و بخصوص ایرانیها بسیار مثبت است و از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد. خوشبختانه مردم این کشور بسیار ارام و مهربانند و با خارجیها و بخصوص ایرانیها رفتاری بسیار دوستانه دارند. از نظر امنیت ،کشور از شرایط خوبی برخوردار است ولی ممکن است مواردی نه چندان مهم و بسیار جزئی از سرقتهای کوچک در خارطوم وجود داشته باشد که در مجموع جای نگرانی از این بابت در سودان وجود ندارد. نزاع های خیابانی ، قتل و سرقت مسلحانه معمولا وجود ندارد.

- وضعيت قوانين و مقررات إجرايــى نسبت به ترغیب سرمايه گذاران خارجى در سودان چگونه است؟

وضعیت قوانین برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی خوب است ولی عمدتا برای اجرای هر کاری (البته بجز کشاورزی) مقداریسختی و کندی در عملیات اجرایــی وجود خواهد داشت که نیاز به پیگیری توام با صبر و حوصله دارد اما پس از راه اندازی هر پروژه ای مشکل خاصی وجود ندارد.

- وضعيت تضمين سرمايه مالي و كار سرمايه گذاران خارجى از طرف دولت سودان به چه صورت است؟

طرح شما باید سودا ورد باشد و الا هیچ دولتی نمیتواند خسارت اجرای نادرست پروژه را به شرکـتی خارجی بدهد. ٓ

 

- نحوه ورود سرمايه مالى و تجهيزات و ماشين الات صنعتى و كشاورزى به كشور به چه صورت است؟

ورود سرمایه و ماشین آلات و تجهیزات بعد از ثبت شرکت و رعایت قوانین مربوطه مشکلی ندارد و حتی می تواند به اسم شرکت دیگری هم وارد شود و معمولا از عوارض گمرکی معاف است.

 

- آیا خروج سرمايه و سود حاصله از سرمايه گذارىز كشور مشکلی ندارد؟ ٓ

خروج سرمایه و سود حاصله از کشور مشکلی ندارد و کسی ممانعتی برای چند صد هزار خارجی که اینجا مشغول کار و اجرای پروژه و خروج پول از کشورهستند را فراهم نمیکند.

- وضعيت بيمه مسئوليت جان و مال سرمايه گذاران نسبت حوادث طبيعى و غير طبيعى چطور است؟

ٓ انواع بیمه نظیر بیمه های خدمات درمانی و مسئولیت حرفه ای وجود دارد ولی من نمیدانم که ایا برای مسئولیت مالی هم گزینه ای هست یا نه چون تا بحال به آن فکر نکرده ام اما میدانم بیمه محصولات کشاورزی وجود دارد.

- براورد احتمالى و اوليه حداقل و حداكـثر سرمايه لازم جهت شروع هريك از فعاليتهاى صنعتى و كشاورزى چقدر است؟

در پروژه های صنعتی حداقل برای راه اندازی یک کارخانه نیاز به چند میلیون دلار یا چند میلیارد تومان است اما پروژه هایــی در بخش کشاورزی وجود دارد که با مبالغ کمی حتی در حدود صد هزار دلار قابل راه اندازی هستند.

- وضعيت حمايت هاى مالى بانك هاى داخلى و خارجى موجود در اين كشور چطور است؟

بانک ها چه داخلی و چه خارجی از راه اندازی طرح های سوداور حمایت میکنند در ضمن هر بانکی برای دادن تسهیلات نیاز به ضمانت دارد و در اینصورت مشکلی نیست.

- نحوه خدمات كنسولى و مدت اقامت و اشتغال اتباع خارجى به چه صورت است؟

مدت اقامتا تباع خارجی براساس قوانین معمولا یکساله است و هر سال تمدید میشود و برای اشتغال اتباع ایرانی یا سایر کشورها مشکلی وجود نداردو میلیونها نفر خارجی در این کشور مشغول به کار هستند. خدمات کنسولی هم در دسترس است.

- وضعیت ثبت شرکت و شروع فعالیت اقتصادی چگونه است؟

در ارتباط با بعضی از فعالیتها که نیاز به ثبت شرکت دارند ، این کار به سادگی قابل انجام است و انواع مختلفی از شرکت را براساس نیاز می توان ثبت کرد. ثبت شرکت بسته به نوع آن بین سه تا سی روز طول میکشد. در بعضی فعالیتها ممکن است نیاز به ثبت شرکت نباشد.

 

- وضعيت قیمت برق مصرفى چقدر است؟

هزینه برق خانگی برای هر کنتور برق برای میزان مصرف تا 200کیلووات در ماه 0.16 جنیه به ازاء هر کیلووات و برای میزان مصارف بالاتر از 200کیلووات (به ازاء هر کنتور برق) حدود 0.26 جنیه به ازاء هر کیلووات است اما برای مصارف بالا هزینه برق با احتساب عوارض مختلف بطور متوسط سه دهم جنیه(پوند سودان) به ازاء هر کیلووات ساعت برق است.

برق مصرفی کشاورزی با قیمت کمتر یعنی یارانه ای و حدود 0.14 جنیه به ازاء هر کیلو وات ساعت برق محاسبه می شود.

 در حال حاضر هر 9.25(نه ممیز بیست و پنج) جنیه برابر یک دلار امریکاست.

 

- وضعيت نيروى كار متخصص و عادى بومى و غير بومى چگونه است؟

 نیروی کار متخصص و عادی سودانی یا غیر سودانی در سودان وجود دارد ولی نیاز به مدیریت برای اموزش و کنترل کار دارندهمچنین می توان از نیروهای ایرانی بخصوص برای شروع کار استفاده کرد.

- هزينه هاى عمومى، اسكان و تغذيه و إياب وذهاب چقدر است؟

هزینه اسکان (که معمولا بصورت مبله اجاره داده می شود) بسته به محل سکونت یا دفتر کار (تواما یا بصورت جداگانه) دارد. هزینه اجاره ماهیانه مکانی که بتواند بعنوان دفتر کار هم مورد استفاده قرار گیرد میتواند از 1000 جنیه در ماه در یک روستا شروع شود .در خارطوم نیز هزینه اجاره مسکن عموما از دو تا بیست هزار جنیه بسته به مکان، مساحت و کیفیت ساختمان متفاوت است. هزینه هتل برای اقامت موقت از 300تا 2000 جنیه براساس تعداد ستاره هتل متغیر

. ضمنا اینجا انواع هتل آپارتمان با نرخهای مناسبی از 100 جنیه درهر شب تا 600 جنیه در هر شب برای دوخوابه  در دسترس است.

 

- قیمت مواد غذایــی اصلی در جمع و بطور متوسط مقداری از ایران  گرانتر است .قیمت غذا در رستورانها بسته به این دارد که شما در کجا غذا بخورید در بهترین رستوران خارطوم یک پرس غذا حدود 80 جنیه و ارزانتر از رستورانهای درجه یک تهران است اما همین غذا در رستورانهای پایین شهر 20 جنیه است.

هزینه 24 ساعت اجاره اتومبیل سواری از 150 جنیه به بالا است. قیمت یک لیتر بنزین  4.67 و گازوییل 3.11 جنیه به ازاء هر لیتر است. کیفیت اتومبیلهای اجاره ای قابل قبول تا بسیار خوب است.

 

[+] نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 16 تير 1393برچسب:سودان, در ساعت 15:52 | |
این زبان ستمدیده (کوتاه)

زبان مهمترین شاخصه فرهنگی هر کشوری است.در بسیاری از کشورهای جهان زبانهای گوناگونی وجود دارد که به زبانهای محلی معروف بوده ولی معمولا از یک زبان به عنوان زبان رسمی استفاده می شود.همچنین زبان هر کشوری در تعامل با سایر کشورها دستخوش تغییراتی گریز ناپذیر می شود.در ایران زبان رسمی در دوره های گوناگون این سرزمین تغییرات زیادی را به خود دیده که از آن جمله می توان به زبانهای پهلوی ، عربی ، ترکی و فارسی فعلی اشاره نمود.

از طرفی با نگاه به زبانهای کشورهای همسایه در می یابیم که زبان فارسی با دارا بودن 32 حرف و همچنین پشتوانه تاریخی و کهن خود یکی از زبانهای قوی در منطقه است.در بررسی صورت گرفته مشاهده می شود که کلمات زیادی از فارسی به عربی ، ترکی و ارمنی وارد شده که برخی از آنها پس از تغییر تلفظ و نوشتار مورد استفاده قرار می گیرد. ورود کلمات زبان فارسی به سایر زبانها از جمله عربی بیشتر به علت سرآمد بودن ایران در دانش و قدرت بوده است. از طرفی به سادگی در می یابیم که کلمات بسیاری از عربی وارد فارسی شده به گونه ای چنانچه این کلمات از زبان فارسی حذف شود ، در نوشتار و گفتار دچار چالش جدی می شویم.
با نگاه ژرف به مسئله ورود کلمات عربی به زبان فارسی ، به یک نکته مهم بر می خوریم : استفاده بیش از اندازه نخبگان دینی از واژه های عربی
همانگونه که پیشتر اشاره شد در تعامل فرهنگها ، زبانها دچار تغییر می شوند ولی این پرسش در ذهن ایجاد می شود که چرا ورود کلمات عربی به فارسی بی محابا و سیل گونه است. آیا واژه های معادل وجود نداشته ؟ اگر چنین است در زمانهای بسیار دور که هیچ واژه عربی در زبان فارسی وجود نداشته و در همان زمان ایران یکی از ابرقدرت جهان بوده چه می کرده اند؟ به نظر پاسخ چیز دیگری است.
در نظر بگیرید فردی در بین صحبت کردن از واژه های فرنگی (انگلیسی یا مشابه) استفاده نماید ، در نگاه مردم این فرد غرب زده تلقی می شود . در همین زمان چنانچه فرد دیگری در بیانات خود از واژه های عربی استفاده نماید با نگاه تحسین او را فردی با سواد و سرشار از معلومات می دانیم.
واقعیت این است که بیگانه ، بیگانه است چه عربی باشد چه غربی . لطفا توجه شود اینجا سخن از زبان است نه عقاید چرا که عده ای متاسفانه اعتراض به استفاده از کلمات عربی را مخالفت با اسلام و دین می دانند .
باری ، بدانیم که نه غرب زده خوب است و نه عَرب زده ، نشان دادن دانش خود با فدا کردن زبان رسمی می تواند خیانت به شمار آید.

نویسنده تلاش بسیار نموده در این نوشتار کوتاه از کمترین کلمات بیگانه استفاده نماید ، خود داوری نمایید : واژه های فرنگی = صفر   ولی متاسفانه   واژه های عربی = 87 مورد

[+] نوشته شده توسط رضا در پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:زبان,فارسی,عربی, در ساعت 9:16 | |
نکته

پرسش : آیا جمع بدیها می تواند خوبی ایجاد کند؟

پاسخ : به طور طبیعی خیر ولی می توان با نگاه مثبت این کار را کرد.

همانگونه که جمع شر و آفت میتواند شرافت را ایحاد نماید.

جنگ شر بود و ترور آفت بزرگ ولی از دل این دو مردانی بپاخاستند که شرافت ایرانی را بر بلندای تاریخ فریاد زدند.

[+] نوشته شده توسط رضا در شنبه 8 مهر 1391برچسب:شر,شرافت,سخن بزرگان, در ساعت 16:15 | |
آکبند

آيا مي دانستيد کلمه آکبند نه کلمه اي لاتين است و نه فارسي؟آيا مي دانيد اين کلمه از طرف چه کساني و چطور وارد فارسي شده ؟

گفته اند که قديما که بندر آبادان بهترين بندر ايران بود و کلي کشتيهاي تجاري اونجا بارشون رو تخليه مي کردند روي بعضي از اجناس که خيلي مرغوب بودند نوشته شده بود: UK BAND
يعني بسته بندي شده انگليس ولي برخی آباداني ها اونرو آکبند مي خوندند و همين طوري شد که اين تلفظ اشتباه در تمام ايران منتشر شد و همه به جنسی که بسته بندی شده می گن آکبند.

[+] نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:آکبند,دانستنیها, در ساعت 18:28 | |
پیامهای تسلیت مردم سودان به مناسبت زلزله در آذربایجان شرقی

در پی وقوع زلزله هولناک در استان آذربایجان شرقی ایران ،تعدادی از مردم و مسئولین سودانی پیام تسلیت ارسال نموده اند .

به گزارش روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان ، در پی وقوع زلزله هولناک هفته گذشته در استان آذربایجان شرقی ایران ، بسیاری از مردم و مسئولین کشور سودان با ارسال پیامهای کتبی وشفاهی ، این ضایعه اسفناک را به ملت و مسئولین جمهوری اسلامی ایران ، و بخصوص مقام معظم رهبری تسلیت گفتند .

  بدنبال وقوع حادثه زلزله در بخشی از مناطق شمال شرق کشور عزیزمان ایران ، مردم مهربان و دلسوز سودان ، نسبت به این ضایعه اسفناک عکس العمل نشان داده و با ارسال پیامهای تسلیت کتبی و شفاهی از طریق تلفن ، ارسال پیام کوتاه ، ارسال ایمیل و ملاقات حضوری ، مراتب حزن و اندوه خود را نسبت به این واقعه ابراز داشته و خود را با ملت ایران در این ضایعه و مصیبت شریک می دانند .

 

[+] نوشته شده توسط رضا در یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:سودان,زلزله,زمین لرزه,, در ساعت 21:36 | |
راهنمای خرید در تهران بزرگ

براي خريد در تهران بزرگ بايد بورس هاي كالا را شناخت. مراجعه به اين مراكز كه پر از فروشگاه هاي كالا مورد نظر شما، مي‌تواند به شما كمك كند تا انتخابي درست با قيمتي مناسب داشته باشيد. 

 

مراكز بورس
آدرس
ابزار و يراق، دريل مته و..
خيابان امام خميني
الكتريكي و برق خانگي – صنعتي
لاله‌زار و لاله‌زار نو
آشپزخانه‌هاي صنعتي و اداري
خيابان مصطفي خميني
خيابان مولوي
آزمايشگاهي و پزشكي
خيابان وليعصر، تقاطع جمهوري
ارتوپدي و ورزشي
خيابان وليعصر، نرسيده به خيابان جمهوري
آكواريوم
خيابان جمهوري، چهارراه استانبول، ساختمان پلاسكو
‌آژانس‌هاي هواپيمايي
خيابان استاد نجات‌اللهي
بغل‌نويسي ماشين‌ها و اتومبيل‌ها
ميدان شوش
بلندگو و استريو
خيابان جمهوري، تقاطع سه‌راه جمهوري
خيابان مجاهدين اسلام، روبروي مجلس
بهداشتي و آرايشي
خيابان منوچهري
كوچه مروي، بازار
پارچه‌هاي كت و شلواري
خيابان كارگر، چهارراه لشكر
خيابان انقلاب، روبروي پارك دانشجو
چرم و وسايل چرمي
ميدان فردوسي، خيابان فردوسي
پارچه رومبلي
يافت‌آباد، بازار مبل
خيابان هنگام
خيابان جمهوري، حدفاصل ميدان جمهوري تا خيابان دانشگاه
پارچه و قماش
خيابان مولوي
خيابان زرتشت
بازار بزرگ سراي پارچه فروشان
پرده پارچه‌اي
خيابان مولوي
بازار بزرگ سراي پارچه فروشان و سه‌راه ملك
خيابان وليعصر، ميدان وليعصر
عبدل آباد
پزشكي و دندانپزشكي
خيابان آزادي، نرسيده به ميدان انقلاب
پاركت، لوردرايه
خيابان سهروردي شمالي
خيابان مفتح، نرسيده به ميدان هفت تير
تزئينات اتاق عقد و عروسي
لاله‌زار، ميدان مخبرالدوله
تلفن و تلفن‌هاي سانترال
ميدان امام خميني
سه‌راه جمهوري
جواهر، طلا و ساعت
خيابان كريم‌خان‌زند
بازار بزرگ، سراي زرگرها
خيابان جمهوري، سه‌راه جمهوري (انواع ساعت)
قفسه‌هاي چوبي، فلزي، مصنوعات فلزي
ميدان حسن‌آباد
چاپگرها و لوازم كارتريج و ماشين حساب
خيابان ايرانشهر
چرخ خياطي و گلدوزي
خيابان خيام، نرسيده به ميدان محمديه
چيني‌آلات بهداشتي، كاشي و سراميك
خيابان ملاصدرا
ابتداي خيابان امام خميني
خيابان بني‌هاشم
چيني آلات، كريستال، بلورجات و ظروف
ميدان شوش
بازار بزرگ، حاجب الدوله
حبوبات، بقولات، مواد خوراكي، نوشيدني (بنكداري‌هاي غذايي)
خيابان مولوي
چهارراه مولوي
ميدان محمديه
ميدان راه‌آهن، خيابان انبار نفت
دوربين‌هاي عكاسي و فيلم‌برداري
ميدان امام خميني
خيابان جمهوري، پاساژ جمهوري
عتيقه و زيرخاكي، نقره‌جات
خيابان منوچهري
عينك
خيابان فلسطين
ميدان گل‌ها
كتاب‌هاي نفيس و هديه‌اي
خيابان كريم‌خان زند
كابينت چوبي و فلزي
خيابان سهروردي شمالي
ميدان حسن‌آباد
كاغذ و مقوا
خيابان ظهيرالسلام
كارت عروسي، عقد و عزا
خيابان جمهوري، حدفاصل مخبرالدوله و بهارستان
كيف مدارس، مسافرتي
خيابان منوچهري
كيف و كفش زنانه و بچه‌گانه
باغ سپه‌سالار، خيابان جمهوري
كفش مردانه
ميدان فردوسي، خيابان انقلاب
خيابان سعدي، ميدان مخبرالدوله
گل و گلدان
اتوبان آهنگ
لوازم عروس و داماد
بازار بزرگ،  سبزه ميدان
لاله‌زار، ميدان مخبرالدوله، كوچه مهران
انواع لوستر و آباژور
لاله‌زار، لاله‌زار نو
خيابان ابوسعيد
لباس نوزاد و نوجوان
خيابان بهار
لوازم ورزشي (غيربرقي)
ميدان منيريه
لوازم ورزشي و پزشكي (برقي و مكانيكي)
وليعصر تقاطع جمهوري
سيسموني نوزاد
خيابان جمهوري، تقاطع وليعصر
انواع پمپ آب و تجهيزات آبرساني
سعدي جنوبي
انواع لوله و اتصالات
خيابان ملاصدراي
خيابان بني هاشم
فردوسي، ابتداي خيابان امام خميني
لولا، دستگيره در و قفل
ميدان حسن آباد
لوازم دست دوم اتومبيل و اوراق
ميدان شوش
لوازم يدكي اتومبيل ايراني و خارجي
خيابان سعدي
خيابان چراغ برق
خيابان اكباتان
خيابان قزوين
لاستيك انواع اتومبيل
خيابان اميركبير
ميدان شوش، انبار گندم
انواع چادر و برزنت
ميدان سپاه
خيابان اميركبير
لوازم لودر و ماشين آلات صنعتي
ميدان قزوين تا سه‌راه آذري
تراشكاري و ريخته‌گري
ميدان قزوين تا سه‌راه آذري
شوفاژ، پكيج و يونيت
خيابان آيت‌الله طالقاني، حدفاصل سعدي شمالي تا سه‌راه طالقاني
سمساري‌ها
ميدان امام حسين
انواع سموم حيواني و نباتات
خيابان ناصرخسرو
صوتي و تصويري
خيابان جمهوري، حدفاصل ميدان جمهوري تا سه‌راه جمهوري
سه‌راه امين حضور
شريعتي، دوراهي قلهك
لوازم خانگي
خيابان جمهوري، حدفاصل ميدان جمهوري تا سه‌راه جمهوري
سه‌راه امين حضور
شريعتي، دوراهي قلهك
موبايل، لوازم جانبي و خط
خيابان جمهوري، سه‌راه جمهوري
خيابان ميرداماد، مركز كامپيوتر پايتخت
 

[+] نوشته شده توسط رضا در جمعه 6 مرداد 1391برچسب:تهران,خرید,تهران بزرگ, در ساعت 11:38 | |
خیابان خود را بیابید.تجدو شارعکم.find your street

نام خيابان مورد نظر را در هر جاى دنيابزنيد تا آدرس و نقشه آن را ببیند

اکتبوا اسم الشارع الذی تریده ، ثم اصبر اشوه و تشوفه ........... رائع جدا

 

ANY ADDRESS - ALL OVER THE WORLD
After opening the link below, slowly type in the address you want
one letter or number at a time
, and watch each time where it takes you
.

 


http://showmystreet.com

[+] نوشته شده توسط رضا در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:نقشه,تصویر ماهواره ای,خیابان, در ساعت 9:3 | |
زندگانی به روایت تصویر

http://img003.picture2life.net/14197570/zendegi_1_web-large_medium.jpg

[+] نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:عمر,زندگانی, در ساعت 9:26 | |
رضا خان وحق السکوت به مدرس

http://www.axgig.com/images/93778465704686639903.jpg

[+] نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:رضاخان,رضا شاه,مدرس, در ساعت 9:11 | |
آیا می دانستید؟
آیا میدانستید که شهر استانبول در کشور ترکیه تنها شهر جهان است که در دو قاره مختلف قرار گرفته است ؟
آیا میدانستید که احتمال ابتلا به کمر درد در افراد سیگاری دو برابر افراد غیر سیگاری است ؟
آیا میدانستید که برزگترین کارفرمای جهان سامانه راه آهن کشور هند با بیش از 1.6 میلیون نفر کارمند می باشد ؟
آیا میدانستید که اندازه چشمها درانسانها از بدو تولد تاانتها تغییر نمیکند اما رشد بینی وگوشها هیچگاه متوقف نمیشوند؟
آیا میدانستید که تقریباً بیش از 1300 گونه عقرب وجود دارد که تنها 25 گونه از آنها مرگبار می باشند ؟
آیا میدانستید که کم خوابی میتواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف نموده و قابلیت مقابله با عفونتها را کاهش دهد ؟
آیا میدانستید که اگر تمام رگ های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا ۹۷ هزار کیلومتر می شود ؟
آیا میدانستید که یک درخت زیتون تا 1500 سال عمر می کند ؟
آیا میدانستید که "کانادا" واژه ایست هندی و به معنای "روستای بزرگ" است ؟
آیا میدانستید که 11درصد از مردم دنیا چپ دست هستند ؟
آیا میدانستید که هر خانم در طول عمر خود بطور متوسط 2.7 کیلوگرم رژ لب مصرف میکند ؟
آیا میدانستید که ظرفیت حافظه مغز انسان از ٣ تا ٣٠٠٠ ترابایت تخمین زده میشود. مجموعه دانشنامه ملی بریتانیا که تاریخ ٩٠٠ ساله را شامل میشود، ٧٠ ترابایت حجم دارد ؟
آیا میدانستید که وقتی یک پنگوئن نر عاشق یک پنگوئن ماده می شود، سرتاسر ساحل را جستجو می کند تا زیباترین سنگ ریزه را پیدا کرده و به او هدیه دهد ؟
آیا میدانستید که روانشناسان ادعا میکنند: وقتی هنگام خوابیدن بالشی را بغل می کنید، آرزو میکنید که کاش آن بالش کسی بود که دوستش دارید و دلتان برایش تنگ شده ؟
آیا میدانستید که بیشترین فرزندی که تا به حال یک زن بدنیا آورده مربوط به خانمی با 69 فرزند می باشد. او دارای 16 دوقلو، 7 سه قلو و 4 چهارقلو بوده است ؟
آیا میدانستید که علت اینکه عسل خیلی راحت هضم میشود این است که قبلاً توسط یک زنبور هضم شده است ؟
آیا میدانستید که هزینه ساخت کشتی تایتانیک 7 میلیون دلار و هزینه ساخت فیلم آن 200 میلیون دلار بوده است ؟
آیا میدانستید که کوتاهترین جنگ در تاریخ ۱۸۹۶ بین نازی ها و انگلستان رخ داد که ۳۸ دقیقه طول کشید ؟
[+] نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:آیا می دانستید,دانستنیها, در ساعت 1:55 | |
در چه زمينه هائي ايران در جهان مقام اول را دارد؟
 
1- بيشترين توليد پسته
2- بيشترين توليد خاويار
3- بيشترين توليد خانواده توت
4- بيشترين توليد زعفران (80% کل توليد جهانی)
5- بيشترين توليد زرشک
6- بيشترين توليدميوه آلويي (از قبيل شفت وگيلاس وغيره ) 
7- بالاترين دمای ثبت شده روی سطح زمين (70.7 درجه سانتيگرد در کوير لوت)
8- بيشترين تلفات انسانی در سرما و کولاک برفی (4000 نفر در کولاک سال 1350 کشته شدند، ميزان بارش برف 8 متر در 5 روز)
9- بيشترين نسبت زن به مرد در مدارس و دانشگاه ها (1.23 زن در مقابل هر مرد)

10- بالاترين ميزان تشعشات زمينی، با شدت سالانه 260 ميلی سيورت در رامسر (مقايسه= يک عکس راديوگرام سينه 0.05 ميلی سيورت، ميدانهای اطراف چرنوبيل 25 ميلی سيورت)
11- بيشترين تعداد زمينلرزه های بزرگ (بالای 5.5 ریشتر)
12- دقيقترين تقويم دنيا (تقويم جلالی)
13- بيشترين تعداد تغيير پايتخت در طول تاريخ (تهران سي و دومين پايتخت ايرانست)
14- کهنترين کشور دنيا (تاسيس شده در 3200 سال قبل از ميلاد مسيح)
15- ميزبان بزرگترين جميعت مهاجر جهان (اکثرا عراقی و افغانی)
16- بزرگترين توليد کننده فيروزه
17- بزرگترين منابع روی در جهان
18- بزرگترين توليد کننده و صادر کننده فرش های دست بافت (75% کل توليد جهانی)
19- بيشترين شتاب پيشرفت توليد علم و تکنولوژی در جهان (340000% رشد در طول 37 سال 1349-1387، شتاب رشدی يازده برابر متوسط جهان در سال 1388, رشد سالانه کنونی 25.7%)
20- بزرگترين سيستم بانکی اسلامی (کل سرمايه 236 ميليارد دلار)
21- بالاترين ميزان وابستگی به انرژی (بيشترين اتلاف انرژی در جهان)
22- بزرگترين منابع انرژی هيدروکربن (گاز و نفت با هم، با ارزش 14000 ميليارد دلار بر حسب قيمت جهانی 75 دلار هر بشکه نفت)
23- بالاترين تناسب ذخاير به توليد برای نفت در جهان(با ميزان توليد کنونی ايران معادل 89 سال ذخاير نفتی دارد)
24- ارزانترين پايتخت جهان (طبق تحقيق شبکه خبری سي ان ان تهران ارزانترين پايتخت جهانست)
25- بزرگترين فوران چاه نفت در تاريخ (نشت چاه نفتی قم در سال 1335 سه ماه ادمه داشت با فوران روزی 125000 بشکه نفت، ارتفاع فوران 52 متر، مقايسه با نشت نفتی خليج مکسيکو با خروج سه ماه 53000 بشکه در روز) 
26- بالاترين آلودگی ديوکسيد گوگرد در هوای شهری
27- قديميترين منبع مصنوعی يا ساختگی آبی جهان با قدمت 2700 سال (قنات گناد آباد هنوز هم آب 40000 نفر را فراهم ميکند)
28- بزرگترين مجموعه جواهرات در جهان (جوهرات شاهی ايران در موزه بانک مرکزی ايران بزرگترين گنجينه جوهرات جهانست)
29- کهنترين امپراتوری جهان (هخامنشيان اولين ابرقدرت تاريخ بودند و در اوج قدرت بر 44% کل جميعت جهان حکومت ميکردند که اين بالاترين درصد جميعت تحت يک دولت در تاريخ هم هست)
30- بيشترين تعداد تلفات در جنگ شيميايی (100000 کشته و 100000 زخمی در جنگ با صدام، ايران همچنين دومين رتبه تلفات تاريخ را بر اثر سلاح های کشتار دست جمعی بعد از ژاپن دارد)
31- بيشترين تعداد و تناسب شيعه گان در جهان (89% جميعت ايران)
32- بالاترين رشد مصرف گاز طبیعی 
33- بيشترين رشد تعداد خودروهای گازسوز

 

[+] نوشته شده توسط رضا در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:ایران,گینس, در ساعت 15:3 | |
مسلمان شدن امنیه اسلمی

 داستان جالب زندگی مسلمان شدن امینه اسلمی

 

 

 امینه اسلمی، روزنامه نگار مسیحی متعصبی بود که در سال 1945 متولد شد و در 5 مارچ 2010 از دنیا رفت. در کنار تحصیل به تبلیغ مسیحیت اشتغال داشت و معتقد بود که اسلام دینی ساختگی و مسلمان‌ها افرادی عقب مانده هستند، اما یک اشتباه کامپیوتر دانشگاه، مسیر زندگی او را کاملا تغییر داد و به جایی رسید که رئیس جمعیت بین‌المللی زنان مسلمان بود و می‌گفت: «اسلام ضربان قلب من و خونی است که در رگ‌هایم جاری است، اسلام منبع انرژی من است و باعث شده زندگی من فوق‌العاده زیبا و با معنی شود، من بدون اسلام هیچ نیستم.» 

 اندکی در مورد مسلمان شدن وی: 

 داستان از آنجایی شروع شد که او هنگام ثبت نام و اخذ واحدهای ترم جدید توسط کامپیوتر یک واحد درسی برای او به اشتباه ثبت شد و او به دلیل مسافرت به اوکلاهاما با دو هفته تاخیر از موضوع مطلع شد و وقتی با نگرانی و ناراحتی به اداره آموزش دانشگاه مراجعه کرد فهمید که تنها راه باقی‌مانده شرکت در کلاسی است که غالب حاضران آن را مسلمانان عرب تشکیل می‌دهند. او در شرایط بسیار سختی قرار گرفته بود، از یک طرف از همراهی با عرب‌های مسلمان که آنها را به استهزاء «شتر سوار» می‌نامید به شدت نفرت داشت و از طرف دیگر در صورت انصراف از بورس تحصیلی محروم می‌شد. 

 دو شبانه‌روز با ناراحتی و اضطراب فکر کرد و در نهایت کلمات شمرده شوهرش توانست او را قانع کند: «شاید اراده خداوند تو را برای یک ماموریت برگزیده باشد، ‌برو و آنها را به مسیحیت دعوت کن!» و او با این انگیزه به دانشگاه برگشت. 

 او کار خود را از همان روزهای نخست شروع کرد و با هر بهانه‌ای به گفت‌وگو با دانشجویان مسلمان می‌پرداخت و از آنها می‌خواست که با تبعیت از مسیح خود را نجات دهند و برای آنها شرح می‌داد که چگونه مسیح خود را فدا کرده تا آنان را نجات دهد. وی می‌گوید: «آنها با احترام و ادب به حرف‌هایم گوش می‌دادند ولی به هیچ وجه در باره تغییر دین خود کوتاه نمی‌آمدند و تسلیم نمی‌شدند، برای همین راه دیگری به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم از طریق کتاب‌های خودشان باطل بودن عقایدشان را ثابت کنم و از یکی از دوستانم خواستم تا یک نسخه قرآن و کتاب‌هایی اسلامی برایم تهیه کند، می‌خواستم به آنها نشان دهم که دینشان باطل است و پیامبرشان فرستاده خدا نیست.»  

 

 وی قرائت قرآن کریم را آغاز کرد و تمام آن را به همراه دو کتابی که دوستش داده بود، خواند و به مرور چنان در مطالعه غرق شد که در فاصله یک سال و نیم 15 کتاب اسلامی را مطالعه کرد ودوباره به قرائت کامل قرآن پرداخت و هر چیزی که به نظر می‌رسید بتواند بهانه‌ای برای ایراد و اشکال باشد، یادداشت می‌کرد اما به مرور دچار تردید و ابهام و پرسش‌های بیشتر می‌شد. بی‌آنکه بخواهد ذهنش با موضوعاتی درگیر شده بود که تصورشان را هم نمی‌کرد.  

  آرام آرام تغییراتی در رفتارش پیدا شد، بیشتر فکر می‌کرد و همیشه در حال مطالعه بود، به بارها نمی‌رفت و مشروبات الکلی را کنار گذاشته بود، گوشت خوک نمی‌خورد و سعی می‌کرد در مهمانی‌های مختلط شرکت نکند. این تغییرات طوری بود که شوهرش را به شک و تردید دچار کرد: «شوهرم فکر می‌کرد من با مرد دیگری رابطه دارم زیرا نمی‌توانست بپذیرد که این همه تغییر بدون آن رخ بدهد!» ولی در نهایت شوهرش امیدوار بود آشفتگی فکری همسرش بعد از مدتی پایان یابد. او درباره این مرحله می‌گوید: «خودم اصلا فکر نمی‌کردم با مطالعه اسلام اتفاق خاصی رخ بدهد و حتى سبک زندگی روزمره‌ام تغییر کند و در آن زمان حتى تصورش را هم نمی‌کردم که به زودی با بال‌هایی از آرامش قلبی و ایمان باطنی در آسمان سعادت اعتقاد اسلامی پرواز خواهم کرد.» 

 با وجود همه این تغییرات او همچنان کاملا مسیحی بود تا اینکه یک روز چند نفر مسلمان به سراغش آمدند: «در خانه را که باز کردم دیدم چند نفر مسلمان عرب روبه‌رویم ایستاده‌اند، گفتند: ما انتظار این را داشتیم که شما مسلمان شوید! گفتم: ولی من مسیحی هستم و هیچ تصمیمی برای تغییر دین خود ندارم! با این حال نشستیم به صحبت کردن و هر چه من سؤال کردم آنها با اطمینان و تسلط پاسخ دادند. به هیچ وجه حرف‌های عجیب من درباره قرآن را مسخره نکردند و از انتقادهای تند من به اسلام ناراحت و عصبانی نشدند. آنها می‌گفتند که معرفت، گمشده مؤمن است و سؤال یکی از راه‌های رسیدن به معرفت است. وقتی آنها رفتند احساس می‌کردم دارد در درونم چیزی رخ می‌دهد.»  

  بعد از آن، ارتباط او با مسلمان‌ها بیشتر شد و هر بار سؤالات جدیدی می‌پرسید و موضوعات تازه‌ای را مطرح می‌کرد تا روزی که در 21 می‌1977 در مقابل یک روحانی مسلمان این کلمات را بر زبان جاری کرد: «اشهد آن لا إله إلا‌الله و اشهد آن محمدا رسول‌الله.» 

 وقتی او علنا از مسلمان شدنش حرف زد و حجاب را انتخاب کرد موضوع طلاق هم به طور جدی مطرح شد. با این حال او آماده بود با وجود علاقه فراوانی که به همسرش داشت تنها زندگی کرده و خود را به حضور بچه‌هایش دلگرم کند. پسر و دخترش را بسیار دوست داشت و می‌دانست طبق قانون حق نگهداری بچه‌ها با اوست ولی وقتی در دادگاه حاضر شد قاضی برخلاف این حکم کرد و گفت به دلیل تغییر دین نمی‌تواند بچه‌ها را با خود داشته باشد و هنگامی که با اعتراض او مواجه شد به او بیست دقیقه فرصت داد تا تصمیم بگیرد و بین بچه‌هایش و دین جدید فقط یکی را انتخاب کند. 

  به یاد آیاتی افتاد که داستان امتحان حضرت ابراهیم(ع) را نقل می‌کند. از خود پرسید که تا چه اندازه در ایمان خود صادق بوده است و می‌دید که حالا نوبت اوست بچه‌های دلبندش را با دست خود به قربانگاه بندگی ببرد. می‌خواست فریاد بکشد، ضجه بزند و اشک بریزد اما سکوت کرده بود و در حالی که دندان‌هایش را روی هم فشار می‌داد، می‌کوشید تا هیچ نشانه‌ای از ضعف و ناتوانی بروز ندهد. این سخت‌ترین کابوسی بود که یک زن جوان می‌توانست با آن روبه‌رو شود؛ او که حتى برای یک روز نمی‌توانست از بچه‌هایش جدا شود باید آنها را برای همیشه رها می‌کرد. 

   میان بچه‌هایش و ایمان به خدا باید تصمیم می‌گرفت و این ایمانی بود که دو سال شبانه‌روز برایش زحمت کشیده بود و با کمال اطمینان و باور عقلی و قلبی به آن رسیده بود. قاضی از او جواب نهایی را خواست. او می‌گوید: «در آن لحظه با تمام وجود به خدای بزرگ رو کردم. در آن لحظه غیراز خدا هیچ کس را نداشتم و می‌دانستم جز او کسی نمی‌تواند از فرزندانم حمایت کند و تصمیم گرفته بودم که روزی در آینده به آنها نشان دهم که تنها راه سعادت راه خداوند است.» 

   او در باره این مرحله می‌گوید: «از دادگاه بیرون آمدم در حالی که می‌دانستم که زندگی بدون بچه‌هایم بی‌نهایت تلخ و دردآور است و هیچ‌کس نمی‌تواند حال مرا در آن لحظات درک کند، احساس می‌کردم از قلبم خون می‌ریزد هر چند که مطمئن بودم تصمیم درستی گرفته‌ام. هیچ چیز نمی‌توانست جز ذکر خدا آرامم کند. تنها و درمانده می‌رفتم و زیرلب آیه الکرسی را تلاوت می‌کردم و این آیه را با خود می‌خواندم که افمن اتّبع رضوان‌الله کمن باء بسخط من‌الله و ماواه جهنّم... آیا کسی که رضایت و خشنودی خداوند را برگزیند، همچون کسی است که خشم خدا را بخواهد و در جهنم جای گزیند؟»  

   او بعد از مسلمان شدن انسانی دیگر بود و با توجه به قابلیت‌های شخصی ویژه و تجربه‌اش در فعالیت‌های تبلیغی مسیحی توانست شعله هدایت اسلام را در جان عده زیادی در آمریکا و جهان روشن کند. حالا او به اطراف آمریکا می‌رفت و در ایالت‌های مختلف و شهرهای گوناگون به سخنرانی در باره اسلام می‌پرداخت و حرف‌هایش که از عمق جان او برمی‌خاست در مخاطبانش بسیار اثر می‌گذاشت اما در این حال او از خانواده‌اش غافل نبود.  

   به مناسبت‌های مختلف برایشان کارت تبریک می‌فرستاد و سعی می‌کرد طبق دستور اسلام به هر بهانه‌ای ارتباط خود را با آنها حفظ کند: «برای همه اعضای خانواده کارت تبریک می‌فرستادم و جملاتی حساب شده از آیات و احادیث را بدون آنکه منبعش را ذکر کنم برای آنها می‌نوشتم و سعی می‌کردم با زبانی لطیف جملاتی موثر انتخاب کنم.» 

  تلاش او بی‌نتیجه نمی‌ماند و بعد از مدتی اتفاقات باورنکردنی تازه‌ای شروع می‌شود و ابتدا مادربزرگش تمایل خود را برای مسلمان شدن اعلام می‌کند، بعد پدر و مادر و خواهرش. 

  ولی از همه اینها شیرین‌تر وقتی بود که چند سال بعد شوهرش به او تلفن زد و گفت که ترجیح می‌دهد دخترشان مثل مادرش باشد و اسلام را انتخاب کند و از او به خاطر همه اتفاقات گذشته پوزش خواست. امینه می‌گوید: «با همه چیزهایی که برایم روی داده بود او را بخشیدم زیرا من مزد خود را گرفته بودم و همه کسانی که مرا روزی با آن وضع طرد کرده بودند، خودشان به حقیقت رسیدند و بالاتر از همه بچه‌های عزیزم حالا در کنارم بودند.» 

  امینه که روزی به خاطر حجاب از کار خود اخراج شده بود حالا رئیس جمعیت بین‌المللی زنان مسلمان بود و دائم از این ایالت به آن ایالت و از این کشور به آن کشور می‌رفت و پروژه‌های جدید اجتماعی و دینی را افتتاح می‌کرد و برای مردم به سخنرانی می‌پرداخت و زنی که یک روز از همه طرد شده و جایی برای سکونت نداشت مورد توجه همه بود و از اطراف و اکناف با شوق و محبت به سویش می‌شتافتند و پای صحبت‌هایش می‌نشستند.  

   او در همین حال توانست با چند سال پیگیری و تلاش دولت آمریکا را متقاعد کند که تمبر رسمی تبریک عید فطر را به زبان عربی برای مسلمانان منتشر و در مراجع عمومی و رسمی استفاده کنند. زمانی که وی 2 سال پیش طی حادثه‌ای در سن 65 سالگی از دنیا رفت، راه‌اندازی چندین کار جدید از جمله مرکز مطالعات و پژوهش‌های زنان نومسلمان و فرهنگسرایی برای فرزندان آنها را شروع کرده بود. 

  با درود و سلام به روح پرفتوح ایشان ، امیدواریم که اسلام ما نیز اسلامی تحقیقی و یقینی باشد تا نفع دنیا و آخرت را برای ما و دیگران به دنبال داشته باشد

[+] نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:اسلام,مسلمان,امنیه اسلمی, در ساعت 11:36 | |
نگرش جدید به زندگی
حقیقتی کوچک برای آنانی که می خواهند زندگی خود را صد در صد بسازند. اگر
              A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  برابر باشد با
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
 آیا برای خوشبختی و موفقییت تنها تلاش سخت كافیست؟
تلاش سخت (Hard work)
H+A+R+D+W+O+ R+K
8+1+18+4+23+ 15+18+11= 98 %
 آیا دانش صد در صد ما را به موفقییت می رساند؟
دانش (Knowledge)
K+N+O+W+L+E+ D+G+E  :    11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5=96 %
 عشق چگونه ؟
عشق (Love)
L+O+V+E        :     12+15+22+5=54 %
 خیلی از ما فکر می کردیم که اینها مهمترین باشند ، مگه نه ؟!
پس چه چیز 100 % را می سازد ؟؟؟
 پول (Money)
M+O+N+E+Y     :     13+15+14+5+25= 72 %
  اینها كافی نیستند ، پس برای رسیدن به اوج چه باید كرد؟!
نگرش (Attitude)
1+20+20+9+20+ 21+4+5=100 %
 آری اگر نگرشمان را به زندگی ، گروه و کارمان عوض کنیم زندگی 100%  خواهد شد نگرش ، همه چیز را عوض می کند نگاهت را تغییربده و چشمهایت را دوباره بشوی همه چیز عوض می شود.
[+] نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:زندگی, در ساعت 15:34 | |
لینک تقویم ایرانی

لینک تقویم رومیزی ایرانی- هجری خورشیدی

http://www.taghvim.com/

[+] نوشته شده توسط رضا در پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:تقویم,خورشیدی,شمسی,قمری, در ساعت 13:25 | |
صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
تير 1394
شهريور 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
رضا
لينكستان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , heidari.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com